Proiect Erasmus + KA1 "Diversitate, modernitate si motivatie pentru egalitate de sanse.
VODEC Programul Erasmus+ la Școala Gimnaziala B.P. Hașdeu, autor Florentina Stângaciu
Ieri a avut loc conferinta de diseminare a proiectului Diversitate, modernitate si motivatie pentru egalitate de sanse, organizat de Scoala Gimnaziala B. P. Hasdeu. Cele 3 destinatii ale cursurilor desfasurate in cadrul proiectului au fost Lisabona, Barcelona si Pireu. Obiectivul proiectului a fost imbunatatiea calitatii educatiei prin asigurarea egalitatii de sanse pentru elevi si prin compatibilizarea practicilor educationale cu standardele europene pentru profesori. Proiectul s-a desfasurat in limba engleza.
Audo
Anca Lungu, coordonator proiect Erasmus+ KA1
00:20 Titlul proiectului este ”Diversitate, modernitate și motivație pentruegalitate de șanse. El a fost depus în 2020 și se încheie anul acesta la sfârșitul lunii aprilie. 00:34
flash
00:38 Trei fluxuri de formare, pentru în total 9 profesori din școala noastră, Școala B. P. Hașdeu. Cursurile au obiective diferite, titlurile lor sunt: Enhancing students’ motivation through inquiry-based learning, referă lao strategie de predare învățare prin întrebări și creșterea autonomiei elevilor. Al doilea curs, Making the most of new technologies, apps and media in the classroom, care promovează folosirea masivă a tehnologiei la clasă și ultimutl curs Inclusive education: tackling with class diversity, immigrants and refugees” care are ca obiectiv sprijinul elevilor care provin din medii defavorizate. 01:32
cadre erasmus
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/proiect-erasmus-de-cooperare-internationala-la-scoala-quot-b-p-hasdeuquot--320787.htmlConferința de diseminare, 14 aprilie 2022, Școala Gimnazială ”Bogdan Petriceicu Hasdeu”, Iași
Tematica acestui curs a fost deosebit de interesantă și provocatoare pentru toți participanții, dar mai ales pentru grupul din școala noastră, deoarece ne-a pregătit pentru a face față acestei noi situații cu refugiații din Ucraina. Activitățile desfășurate au subliniat faptul că diversitatea poate fi un factor pozitiv în evoluția noastră ca oameni, doar dacă suntem pregătiți să înțelegem alte culturi, alte tradiții, alte obiceiuri sau comportamente și dacă putem să trecem peste stereotipuri și să integrăm, în sistemul nostru, migranții și refugiații. Am descoperit cât de important este să colaborăm cu persoane diferite în elaborarea unui proiect și să pornim de la premiza că între noi, oamenii, există mai multe asemănări decât deosebiri. Ne-am întors cu un bagaj bogat de idei, strategii de lucru și activități ce pot fi puse în practică, atât la clasă, cât și în relaționarea în cadrul instituției ai cărei membri suntem.
În ceea ce privește locația cursului, orașul Pireu ne-a oferit un exemplu de trăire modernă în interiorul unei țări bogate în vestigii arheologice, în aer liber sau în muzee: Muzeul de arheologie, Galeriile de artă, Institutul de istorie maritimă. Grecii ne-au întâmpinat la tot pasul cu cafenele și taverne unde să savurezi pe îndelete o cafea, o porție de fava sau horta sau doar pește și fructe de mare. Bisericile grecești sunt foarte primitoare și poți intra oricând să admiri în tăcere arhitectura bizantină pe fundalul unei cântări ce îți răscolește sufletul. Desigur că, aflându-ne la doar 20 minute cu trenul de capitala țării, Atena, era inevitabil să nu ne bucurăm și de Acropole, vestitul sit arheologic, precum și de Muzeul național de arheologie sau vestita zonă pentru turiști, Plaka.
Acest curs a fost pentru noi o experiență frumoasă și fructuoasă pe care dorim să o trăim din nou și să o împărtășim și celorlalți colegi.În perioada 6-12 martie 2022, trei cadre didactice ale Școlii Gimnaziale ”B.P. Hașdeu” din Iași au luat parte la cursul de formare MAKING THE MOST OF NEW TECHNOLOGIES AND APPS IN THE CLASSROOM, care a avut loc la Barcelona, în Spania. Este vorba despre al doilea flux de formare din proiectul KA1 intitulat ”Diversitate, modernitate și motivație pentru egalitate de șanse”.
Experiența a fost una deosebit de interesantă, atât din punct de vedere profesional, cât și cultural. În cadrul cursului, am descoperit și învățat cum să utilizăm noi platforme și aplicații care pot fi folosite cu elevii, atât la clasă cât și în varianta de predare online. De exemplu, ni s-a explicat cum să facem prezentări variate și interactive cu ajutorul aplicațiilor Prezi sau Canva, cum să accesăm instrumente de lucru noi pe Class Dojo, cum să organizăm un sondaj de opinie pe Mentimeter, cum să realizăm chestionare complexe pe Prickles, cum să creăm scurte videoclipuri interactive pe Chatterpix sau cum să implicăm elevii într-o aventură complexă pe Actionbound. De asemenea, am avut discuții amănunțite referitoare la importanța și necesitatea folosirii de ice-breakers în cadrul orelor cu elevii.
Diseminarea primului flux de mobilitate pentru cursul
22-28 august 2021, a avut loc la Lisabona, Portugalia, formarea intitulată Enhancing students’ motivation through inquiry-based learning.